Efektivita vzdělávání

Gerhard Mendrok
01.07.2017
Efektivita vzdělávání

Efektivita vzdělávání

Pokud jste jednou zodpovědní za rozpočet na vzdělávání a rozvoj lidí, dostáváte od vrcholového managementu otázku: co nám to přináší? Tušíte, že očekávají odpověď, která má racionální obsah, tedy nejlépe tolik jsme investovali a tolik máme narůst výsledků.

Ve vzdělávání je těžké tuto otázku odpovědět. Posun v rozvoji lidí, tedy individuálních osobností, máte možnost vyhodnocovat z jejich osobních hodnocení nebo dlouhodobě přes jejich kariérní výsledky. Pokud máte vícečlenný tým, je to sázka do loterie. Každý má své individuální potřeby a motivaci se vzdělávat. Investujete, vymýšlíte a realizujete vzdělávací programy. Dokážete zjistit, jak jsou v praxi použitelné a jaký budou mít efekt?

Řešení existuje!

Existují tréninkové projekty, které dokážou pracovat se změnou kompetentnosti účastníků a současně i měřit efektivitu jejich práce. V obchodních a manažerských trénincích jsou témata, kde se měření přímo nabízí. Vyžaduje to od dodavatele nejen lektorskou, ale i manažerskou zručnost. To proto, že koordinuje svou činnost s managementem firmy. Dovednosti, které lektor učí, jsou totiž v praxi konkrétními aktivitami. Ty lze měřit a porovnávat mezi sebou a také porovnávat s výsledky. Takto jsou nastaveny programy:

Oba programy jsou rozloženy do jednotlivých částí. Každá je samostatně měřena a tím lze sledovat posun v dovednostech účastníků. Výstupem jsou měřitelné výsledky, se kterými můžete individuálně pracovat při hodnocení účastníků. Přidanou hodnotou je i kontrola reálného pracovního nasazení účastníků a tedy i jejich ochota se měnit. 

Tyto projekty realizujeme 5let a máme k dispozici reálné výsledky z konkrétních projektů. Můžeme Vám je prezentovat!