Newsletter
Chci poradit +420 739 036 527

Headhunting obchodníků: profese nebo dovednost

Gerhard Mendrok
23.02.2018
Headhunting obchodníků: profese nebo dovednost

Poptávka po obchodnících je mnohdy větší než nabídka. Manažeři často přijmou do svých týmů i pracovníky, které by do vlastní firmy nikdy nepřijali. Aby se hledání nových obchodníků změnilo na výběr těch nejlepších z nejlepších, je nutné z výběru lidí udělat dovednost.

 

Žádný učený z nebe nespadl
Představme si výběr obchodníků jako profesi či dovednost, která se dá naučit. Zkusme na chvíli zapomenout, že jde pouze o jeden z pracovních úkolů, a zaměřme se na to, jak se v něm můžeme zlepšit. Zatímco posíláme své kolegy i podřízené na kurzy angličtiny, asertivní komunikace s klienty nebo jiných „soft skills“, školení zaměřená na dovednosti headhunterů tak častá nejsou. A přitom právě vhodný výběr pracovníka může z dlouhodobé perspektivy ušetřit pozdější náklady na další vzdělávání. Přijmeme-li dostatečně jazykově vybaveného pracovníka, investice do kurzu angličtiny již nebude nutná.

 

Headhunting obchodníků
Vzdělávací kurz 5 kroků k náboru obchodníků zahrnuje jak znalost trhu pracovních sil, tak i osvědčené postupy zkušených lovců hlav. Výsledky našich účastníků navíc měříme a poskytujeme tak přehledné srovnání vlastních výsledků s výsledky ostatních účastníků.

Častá otázka našich klientů se týká toho, zda poradenský nebo vzdělávací kurz může mít dlouhodobější pozitivní dopady na obchodování. To je důvod, proč programy jako je 5 kroků k náboru obchodníků  nebo Profiobchodník vedeme v režimu tzv. VAKAV modelu. Tento model je řízen našim konzultantem tak, aby účastníci vnímali dopad na své znalosti a současně pocítili i reálnou pozitivní změnu výkonnosti. Právě díky orientaci na výkonnost jsou naše kurzy prakticky využitelné v každodenní práci.

 

Naučte se to, co musí umět váš podřízený
Abychom mohli reálně zhodnotit schopnosti někoho jiného, musíme mít jasnou představu nejen o jeho kvalitách, ale i budoucích kompetencích. Naše tréninky mají největší úspěch, když společně s obchodníky jsou přítomni i jejich manažeři. Tehdy se dosahuje dvojího efektu: obchodníci získávají dovednost, odnášejí si zadání a manažeři v praxi ihned navazují na lektora. Ve firemním vzdělávání máme měřitelný úspěch s programem Headhunter nábor obchodníků.